zaterdag 9 november 2013

Een Grof Vuil verhaal..


We gingen 
heel gezellig,
bij iemand eten.
En toen we heen fietsten,
zag ik ze al;
drie kisten langs de weg.
Mooie kisten!
Stoere kisten!
Grote kisten!
Eromheen wat andere spullen en dozen.
Hmm.
dacht ik.
Zou dit het nu zijn?
Wat je wel eens hoort of leest,
die mooie kast,
dat leuke stoeltje,
vond ik bij het Grof Vuil..
En dat ik dan denk;
"Dat heb ik nou nooit" 
En als ik iets zie,
langs de kant van de weg.
Tja, dan slaat de twijfel toe;
"Het is daar vast neergezet 
om straks opgehaald te worden.
Voor een verhuizing ofzo...
Of; (en deze ken je vast ook wel)
De mensen doen het niet voor niks weg,
er zal wel iets mis mee zijn."



Zo ging het ook deze keer.
Dus gauw doorgefietst,
heerlijk gegeten,
leuk gekletst,
en weer terug op de fiets.
En ja, 
ze stonden er nog,
de kisten.
Inmiddels was het donker.
Dus,
even goed om me heen gekeken en toen:
stoppen jongens!
Ze zaten vol met troep,
die kisten.
Duidelijk voor het Grof Vuil bestemd.
En toch 
voelde ik me een beetje
alsof ik iets deed 
wat niet hoort.


Maar natuurlijk namen wij de kisten mee,
al ging dat niet zo heel makkelijk.
Want; die troep die er in zat,
moest eruit!
En dat viel nog niet mee in het donker.
Dus, hebben we noodgedwongen één kist laten staan.
Daar alle troep ingedrukt.
En trouwens, twee kisten heen en weer sjouwen,
dat was zwaar en onhandig genoeg op de fiets..
Gelukkig vonden de kinderen het een mooi avontuur ;-)


En we kwamen trots thuis met de kisten.
Waar manlief ook zeer tevreden was,
weer een paar stoere opbergers!
Altijd welkom.


Kist nummer 1
staat op het kamertje
(hij kon er nog nét bij ;-))



Deze kist had ik bedacht op de kamer van zoon.
Eindelijk,
alle troep verzameld,
goeie kleur,
lekker stoer.
Perfect!
Maar wat denk je?
Hij wil hem niet op z'n kamer.
GRRR
Nu staatie dus op de voorzolder.
Hij moet nog wel steeds een beetje drogen.
Ruikt eigenlijk wel een beetje muf.
Is nog steeds leeg.
En ik heb er al over gedacht om 'm buiten te zetten.
Aan de weg.
Je weet wel,
voor het 
Grof Vuil....

~ Fijn weekend ! ~

Maaike



21 opmerkingen:

  1. Ja soms vind je wel eens wat op straat! Ze zijn erg leuk, jammer dat je zoon hem dan niets vindt he? Misschien kun je hem anders een andere kleur geven? Ik had hier ook zo'n muffige kist staan en daar heb ik toen van die geurzakjes in gelegd. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, dat is een heel avontuur geweest! Ze zijn wel mooi je kisten. Het is niet voor niets geweest, ondanks dat je zoon hem toch niet op zijn kamer wil ;-)..
    En tja, je kan hem altijd weer aan de kant van de weg zetten als je er geen plekje voor vind! (Ahhh :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen groene kist bij het grof vuil hoor! Hier is nog een liefhebber!
    Met groet, de Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nog eens een grofvuil geluk! Wat een heerlijk avontuur met mooie vondsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een verhaal om te smullen!!!!! Wat een geweldige vondst! En superleuk dat je adresjes gaat mailen (en super jofel ook!) :-)

    Fijn Weekend! Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een mooie koffers en wat een verhaal! Stiekem ben ik wel wat jaloers, gelukzak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig verhaal Maaike! heb je ook de ervaring dat je eens wat van de straat hebt gehaald.
    Het zijn leuke koffers en als ze ook nog dienst hebben, ben je toch helemaal gelukkig.
    Je kunt het zo heerlijk beschrijven!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Dat zijn mooie kisten! Bofkont! Dat je dat zomaar langs de kant van de weg vindt...

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie vondsten!! En dat zomaar langs de kant van de weg. Kijk maar eens op mijn blog onder deze link voor mijn vondst (ook langs de kant van de weg): http://kreamade.blogspot.nl/2013/06/zomaar_19.html
    gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dan fiets ik even bij je langs.....?:) l
    Heerlijke vondsten....geniet ervan!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeker stoere koffers!! Veel plezier ermee ;-)

    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige vondsten! Ik zag ze al op IG voorbij komen, maar zo zie ik nog beter hoe prachtig ze zijn! Die had ik ook wel langs de kant van de weg willen vinden. ;-)
    Goed laten drogen en eventueel geurzakjes, doet wonderen voor de muffe lucht en anders misschien de binnenkant en likje verf geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De zwarte heb ik ook!

    Zet er een 2 bakjes in 1 met baking soda en 1 met maïzena, dat helpt goed om de muffe lucht eruit te krijgen, ook goed toepasbaar in de koelkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige vondsten! Mocht je de kist nou toch aan de weg willen zetten... laat het dan ff weten, dan fiets ik toevallig net langs met de bakfiets....toevallig! Hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie jullie al gaan met die grote kisten. Wat zul je gebaald hebben dat die ene moest blijven staan. Groetjes, nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, wat een leuk verhaal maar wat een mazzel dat ze er nog stonden, denk alleen dat ik zelf nog een keer terug gefietst zou zijn voor de derde kist.
    De muffe geur in de kist kan je weg proberen te krijgen door er een schaaltje met koffie poeder in te zetten, de geur trekt dan in de koffie.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zou helemaal niet rustig bij het etentje gezeten hebben :-)
    Wat een TOP-vonst.

    Herken het 'schaamte' gevoel wel.
    Misschien leuk om te lezen?
    http://katrien1.blogspot.nl/2013/07/gratis-meenemen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voor die kisten was ik ook gestopt!
    Vooral die donkere...wat een geweldige vondst!!

    Fijne week
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow wat een goeie vondst (ik durf dat ook nooit :-))
    Enne de foto,s van en met je dochter zijn prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen